Einde van een geweldige reis door Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu Einde van een geweldige reis door Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu

Einde van een geweldige reis door Zuid Afrika

Door: vriendenvanSA

Blijf op de hoogte en volg Rens, Cora, Aartje en Theo

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag 24 oktober 2014

Hallo allemaal,

Na een onrustige nacht (veel wind) op weg gegaan naar Kaap de Goede Hoop. Een mooie route richting de Kaap, en we hebben volop genoten van de diversiteiten die je hier ziet. Leuke foto’s gemaakt bij het meest zuidelijke puntje van Afrika. Wel vreemd als je niet meer verder kunt, en dat het volgende land de Zuidpool is. Je parkeert je auto op een punt waar je aan de ene zijde de Atlantische oceaan heb, en aan de andere zijde de Indische oceaan. Na de Lunch zijn Theo en Rens naar de vuurtoren gelopen, en hebben daar prachtige opnames gemaakt van het uiterste puntje en van de twee golfstromen die met elkaar in botsing komen. Op de trip richting hotel gestopt in Waterfront om even een special biertje te gaan drinken. Bij bestelling van dit bier nemen ze je linkerschoen in beslag die boven in het café in een mand wordt bewaard. Na betaling krijg je hem gelukkig wel weer terug

Zaterdag 25 oktober 2014

Toen we vanmorgen opstonden was het al heel erg mooi weer. De wind was er nog wel. Maar de zon kwam net boven de horizon uit met een wolken loze hemel. Na het ontbijt zijn we Kaapstad ingegaan om nog wat te shoppen op Greenmarket, Longstreet, Buitengracht en Strandweg, en nog diversen leuke dingetjes gekocht. Na de Lunch zijn Aartje en Cora lekker gaan zonnen bij het zwembad, en Theo en Rens zijn naar de Tafelberg gereden. Helaas was deze door veel wind gesloten, maar toch nog hele mooie foto’s kunnen maken van Kaapstad. s’avonds zijn we gaan eten bij een typisch Afrikaans restaurant in Blouberg ‘Moyo” waar we van de Afrikaanse Braai hebben gegeten. Wat heerlijk om dit alles te kunnen meemaken.. Helaas nog maar 1 dag en dan is onze reis ten einde, maar ook wel leuk om weer bij de kinderen en de kleinkinderen te zijn.

Zondag 26 oktober 2014

Ja aan alles sit 'n begin maar ook 'n einde.
Vandag moet ons afskeid neem van ons mooi Suid Afrika waar ons byna 4 weke mochten bly. Wat'n hoogtepunte, opwinding en hele mooi oomblikke het ons met mekaar gehad. Pret dat julle met ons het mee (gereis), ons vind dit baie lekker om julle kommentaar te lees en hoop dat julle op hierdie laaste boodskap ook nog sal reageer sodat dit vir ons 'n pragtige af gaan sluit is.

Liewe groete en 'n warm drukkie van ons!

• 26 Oktober 2014 - 08:22

Mqec:

Lieve opa & oma goede terug reis.tot morgen dan komen wij een dikke knuffel brengen.
    Dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Oktober 2014 - 08:34

Dian:

Lieve allemaal,

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt zeg!! En wat leuk dat we op deze manier een beetje met jullie mee mochten reizen... Job wilde gaan sparen voor een reis naar de galapagos eilanden (logische bestemming voor een kind van 4 toch?) maar na jullie foto's hebben we gezamenlijk besloten dat het toch maar een 'Zuid-afrika-pot' gaat worden.
    Fijn om jullie morgen weer te kunnen zien. Goede terugreis

Dikke kus van ons allevier

• 26 Oktober 2014 - 08:41

Arie En Jannie:

zo luitjes de 4 weken zitten er weer op en nu maar gouw naar jullie eigen stekkies en (klein)kinderen wij hebben zeer genoten van de foto´s en verslagen die jullie naar ons hebben gestuurd wij hopen dat jullie een goede vlucht mogen hebben en dat HIJ jullie weer veilig op nederlandse bodum mag brengen
    hgraenj

• 26 Oktober 2014 - 08:55

Marianne:

Jullie droomreis zit er helaas op, wat leuk om zo mee te kunnen leven. Toch ook blij dat jullie weer richting Nederland komen. Goede reis en tot gauw!

Marianne

• 26 Oktober 2014 - 09:23

Martijn En Annelies:

Prachtige foto's weer en wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. We kijken uit naar jullie....pffff zo lang elkaar niet gezien!!
    Goede reis en tot snel!! Warm drukkie van ons terug!

• 26 Oktober 2014 - 09:50

Mary:

Lieve Rens ,Cora ,Theo en Aartje
    Wat leuk dat we jullie zo hebben kunnen volgen daar op jullie reis.
    En jullie hebben zien genieten

• 26 Oktober 2014 - 11:20

Gijs En Margreet:

Goede terugreis gewenst. Wel een dikke trui in je handbagage doen ;-)
    Tot ziens!
    Lieve groeten.

• 26 Oktober 2014 - 11:27

LENI WIM:

HALLO
    JULLIE MOOIE REIS ZIT ER OP.
    GEWELDIG DAT JULLIE DE KINDEREN
    HEBBEN ONTMOET.
    DE VERHALEN HOREN WE WEL.GOEDE VLUCHT.
    TOT MORGEN.
    LENI WIM

• 26 Oktober 2014 - 11:51

Henk En Margo:

Zo, jullie kunnen terugzien op een geweldige Zuid Afrika reis, een reis met vele hoogtepunten waarvan alleen al het ontmoeten van jullie "kindjes"., moet een mooi en ontroerend moment geweest zijn.We kijken uit naar de verhalen met de foto's.Voor nu een goede thuisreis gewenst, en voor straks een hartelijk welkom in Nederland waar nu de herfst is begonnen en waar de kinderen en kleinkinderen verlangend naar jullie uitzien.

• 26 Oktober 2014 - 12:10

Marjan:

Lieve allemaal, een hele goede reis gewenst en tot snel! Ben erg benieuwd naar de rest van jullie belevenissen! Veel liefs X

• 26 Oktober 2014 - 13:50

Gerrie:

Kan het niet in het Afrikaans, dus maar in het Hollands!
    Wat hebben wij genoten van jullie verhalen en foto's, echt geweldig om op deze manier mee te genieten!
    Wat zullen jullie nog lang naar de foto's kijken en nog veel te vertellen hebben daarbij, hoop dat nog eens te horen en te zien!
    Hele goede reis terug, een beetje dubbel denk ik, afscheid van zo'n geweldige land, even ook afscheid van jullie vrienden Cora en Rens, maar.......het weerzien van de kinderen en kleinkinderen maakt dit alles goed, geniet ook daar van als jullie na een hopelijk voorspoedige reis weer op Schiphol landen!!
    Tot snel, lieve groetjes Evert en Gerrie

• 26 Oktober 2014 - 13:51

Gerda:

Behouden terugreis en als de fotoboeken zijn gemaakt, dan horen wij het wel.

liefs xxx

• 26 Oktober 2014 - 13:52

Gerrie:

Nog wat vergeten: erg leuk om de bierglazen te zien die ik jaren geleden eens op een markt heb gekocht, jammer genoeg allebei stuk, dus de houders uiteindelijk ook maar weggegooid!

• 26 Oktober 2014 - 13:53

Hannie Romijn:

Wat is dit weer een geweldige reis geweest voor jullie. En wat n prachtige foto's om thuis alles nog tig keren opnieuw te zien en beleven. Jammer dat het over is, maar vast ook dankbaar weer terug te kunnen naar het thuisfront!!
    Hele goede vlucht gewenst en een super mooie thuiskomst.
    Liefs, Hannie

• 26 Oktober 2014 - 14:03

Jaap En Arina:

Wat een geweldige reis en wat leuk om zo op afstand mee te kunnen genieten. En nu naar huis... even wennen maar ook heerlijk om iedereen weer te zien!! Goede reis en veilige aankomst!
    We spreken jullie snel... Jaap en Arina

• 26 Oktober 2014 - 14:08

Conrad Jenneke En Djo:

We willen jullie nog een goede reis wensen en hopen jullie morgen snel te zien in het koude nedeland.

hele dikke kus en tot morgen

• 26 Oktober 2014 - 15:24

Mozes:

Wat een prachtige foto's, echt genieten om zo met jullie mee te reizen! Ik hoop dat jullie morgen weer veilig en wel in Nederland aankomen en nog lang nagenieten van deze bijzondere tijd! Liefs!

• 26 Oktober 2014 - 18:22

Emmy En Tom:

Leuk om jullie reis meebeleefd te hebben. En Venda in het bijzonder natuurlijk. Goede reis terug naar Nederland. Tot ziens hier. Emmy & Tom

• 26 Oktober 2014 - 18:24

Sijnie:

Geweldig, wat hebben jullie een mooie reis gemaakt! Fijn omdat zo te kunnen volgen, super!
    Maar wat moet het heerlijk zijn om de kinderen en kleinkinderen na zo'n lange reis weer te zien! Nog heel lang verhalen vertellen en foto's laten zien, heerlijk! Nagenieten, super! Goede reis en wel thuis, liefs uif Roden, groetjes Sijnie

• 26 Oktober 2014 - 20:33

Kuhlies:

Wat iedereen schrijft zo voelen we ons, we kunnen niet wachten en tellen nu nog de uren maar straks de minuten af tot we jullie weer mogen knuffelen.
    Thyz zegt voor hij ging slapen: snel slapen, morgen omaopa halen blauwe vliegtuig hoog in lucht. Opa snurken met piloot. Thyz thuis snurken! Net als Opa.
    De lieve schat word na een 10 min half wakker en roept: OMAOPA HALEN YEAHHHH gelukkig hij slaapt weer, papa en mama hopen nu dat dit niet nog een paar keer gebeurt haha!

Lieve alle 4, goede reis doe voorzichtig (vooral de piloot moet voorzichtig doen)
    We hebben jullie gemist en zijn benieuwd naar de verhalen
    Dikke kusz we love you

• 27 Oktober 2014 - 07:31

Dicky En Wim:

Lieve mensen, welkom thuis !!
    Tot gauw....... we willen alles horen...
    Liefs
    W & D

• 29 Oktober 2014 - 16:56

Evert:

Ger heeft al geantwoord lees ik net.Tja wat kan ik daar nog aan toevoegen?
    Baaje drukkies? :-) :-)
    Evert