Reisverslag 12, 13 en 14 oktober - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu Reisverslag 12, 13 en 14 oktober - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu

Reisverslag 12, 13 en 14 oktober

Door: VriendenvanSA

Blijf op de hoogte en volg Rens, Cora, Aartje en Theo

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Zondag 12 oktober 2014

Dag lieve allemaal, speciaal onze kinderen en kleinkinderen!!

Vandaag een saaie dag, vooral in het begin, we moesten 350 km. rijden , maar ondanks dat, toch een afwisselend landschap, waardoor dat de afstand korter leek dan dat het was! Tussendoor nog gekeken of we een kerkdienst konden bezoeken, maar helaas de diensten waren op een tijd dat wij er niet waren, jammer. Rond 15.00 uur waren we in Bloemfontein. We hadden ons meer voorgesteld van deze stad, maar ons viel het een beetje tegen, we hebben wel mooie foto’s gemaakt in een beeldentuin.
Ook hebben we geluncht in een restaurant, maar na al die dagen van rust, werden we allemaal een beetje “gestoord”van al het geluid en de herrie!! . Ook om een restaurant te vinden voor ons avondeten viel op zondag tegen, op deze dag zijn de meeste zaken na 15.00 uur gesloten.
Uiteindelijk hebben we iets gevonden restaurant “Capello”waar we heerlijk hebben gegeten.
Daarna buiten bij onze B&B nog wat gedronken en de dag door gepraat, weer heerlijk op tijd naar bed!! Kortom een leuke dag!

Maandag 13 oktober 2014

Omdat we deze dag 435 kilometer moesten rijden, waren we ook deze dag weer vroeg uit de veren, we hebben allemaal een heerlijke nachtrust gehad. We hebben de eerste tweehonderd kilometer ervaren als eentonig, maar daarna werden we verrast door het mooie landschap en de prachtige luchten. Ook hebben we de eerste struisvogels gezien. Denkend aan de schepping, kunnen we beamen dat God zag dat het goed was!! Om 14.00 uur kwamen we aan in Graaff-Reinet. Een prachtig dorp met veel invloeden van de koloniale tijd, na aankomst in ons verblijf Candeboo Cottage zijn we de stad ingegaan om de historie hiervan te bekijken. In ons Guest-house hebben we gegeten.

Dinsdag 14 oktober 2014

Ondanks dat we mochten uit slapen waren we al vroeg wakker , en na een ontbijt op de veranda,( wat wel een beetje fris was ) hebben we al snel de auto in geladen en zijn we verder gegaan! Omdat het vandaag niet zo’n grote afstand was konden we onderweg foto’s maken van de prachtige natuur. Ook zijn we gestopt bij de Cheetah farm, daar hebben we een rondleiding gehad, en mochten toen ook een Cheetah aaien, spannend maar wel heel leuk om mee te maken. Daarna kwamen we aan op ons gehuurde Afrikaanse Landgoed “Hopefield”
Het is niet in 1 woord te omschrijven hoe prachtig deze locatie is. De tuinen zijn zo mooi dat de fototoestellen van ons alle vier overbelast raakten! Onze P.A. Tandou verwende ons met de drankjes, en een heerlijk diner! Daarna weer een heerlijke nacht in het vooruitzicht, om
te dromen van alles wat we hebben mee gemaakt.

Onze “dagelijkse “rubriek: Wij leren Zuid – Afrikaans:

Oornagt -------------- Overnachting
Koerante ------------- Krant
Woonwaens--------- -Caravan
Klokkie ---------- Deurbel

Liefs en kussen van ons vieren!

• 14 Oktober 2014 - 20:11

Arie En Jannie:

hallo fijne fam en vrienden ook dat hoort er bij een saaie dag het kan niet altijd vreugde zijn zo zie maar dat de kerkdiensten niet overal gelijk zijn en heb je tijd om op je gemak nog andere dingen te bekijken dan alleen de autoweg dan het aaien van een cheetah wat een belevenis dan voel je de adraline wel door je lichaam gaan denk ik zo en dan bij de slaapplaats aan gekomen en door de tuinen gelopen en dan in de avond kunnen zegen gelijk wat jezus gedaan heeft hij zag het en het was goed wij hopen dat jullie nog fijne dagen hebben te gaan veel liefs voor jullie allen ge aenj

• 14 Oktober 2014 - 21:07

Gerda:

Wederom weer mooie foto's zeg, alleen bij de onderhouden parken/tuinen is het groen zeker, ziet er erg droog uit voor de rest.
    Rozen verwelken, maar onze vriendschap......... (hoop dus wel dat jullie terugkomen)
    Liefs van ons xxx

• 15 Oktober 2014 - 10:17

Ewoud En Annemiek:

Helemaal in de Afrikaanse sferen! Wat een geweldige mooie foto's plaatsen jullie elke keer. En wat is Afrika toch een mooi land! Jullie beleven ook dubbele dingen armoede en rijkdom,het ligt ook zo dicht bij elkaar,dat zal best lastig zijn.
    Wat fijn dat jullie zo van God's schepping mogen genieten.
    Geniet ervan!!

Groetjes Ewoud,Annemiek David & Joah!

• 15 Oktober 2014 - 10:17

Je Kleinkinderen:

Lieve Opa en Oma
    Wauw dat jullie dat durven met een luipaard op de foto!
    Wij durven dat niet

We hebben het heel leuk bij tante

Lotte mist jullie ook

Love you
    Dikke kussen van
    Djo, Esmée, Quinten, Thyz & Lotte

• 15 Oktober 2014 - 13:20

Henk En Margo:

Jullie verhaal was weer zeer de moeite waard en wat zijn we blij met de laatste foto's ,we misten ze wel even.Bedankt !!! Jullie begrijpen dat we erg naar februari uitzien, hoe meer jullie vertellen, hoe meer foto's des te groter ons verlangen.Geweldig dat jullie met elkaar zo genieten van wat dit land te bieden heeft, en dat is veel.Geef Jan en Lis straks maar een driedubbele drukkie.Lieve groet uit Lelystad

• 16 Oktober 2014 - 23:30

Raymond:

Wat een reis, ik word al moe als ik het lees:)) hebben ze ook heineken pa? Nou lekker genieten nog!