4,5 en 6 oktober - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu 4,5 en 6 oktober - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu

4,5 en 6 oktober

Door: vriendenvansa

Blijf op de hoogte en volg Rens, Cora, Aartje en Theo

07 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zaterdag 4 oktober 2014

Lieve allemaal,
Vanmorgen toen Cora de stekker bij Aartje ging halen, vertelde Theo dat hij giraffe had gezien. Ja, in je dromen zeker, maar het was echt waar. Theo was vroeg gaan lopen buiten het park waar een natuur gebied was. Hier had hij ons eerste wild (giraffe) gezien.
Na het ontbijt onze eerste mini safari gemaakt, en hebben veel giraffe, zebra’s en springbokjes gezien. Geweldig om dit mee te maken. Hierna op weg naar Muledane om daar 2 nachten te logeren bij gastgezinnen van een kerk die gebouwd is samen met de jeugd van Lelystad. Na aankomst werden we hartelijk ontvangen en werden de bedden verdeeld. Theo en Aartje sliepen bij Alex en Emelie, en Rens en Cora bij Robert en Anna.

Zondag 5 oktober 2014

We werden vroeg opgehaald om bij Robert en Rachel, een ander gastgezin te ontbijten.
Toen op weg naar de Kerk. Als je denkt dat een kerk het zelfde is als bij ons heb je het echt mis. Het is een gebouw met een ruw gemetselde muur, een golfplaten dak en een betonnen vloer. We werden verwelkomd met liederen in het Afrikaans. Heel erg mooi. We werden door Robert welkom geheten in het Engels en in het Venda, waarbij uitgelegd werd wat ons doel was van dit bezoek. De preek was voor ons redelijk te volgen omdat elke zin eerst in Venda werd gesproken en daarna voor ons vertaald. De liederen konden we meezingen uit een psalmboek in het Venda omdat de melodie exact hetzelfde is als bij ons. Heel erg mooi om dit zo mee te zingen. Na afloop van de dienst hebben wij diversen giften gegeven aan deze kerk, en hiermee kunnen ze weer verder met de afwerking van de kerk.
In de middag hebben we een bezoek gebracht aan de grootste Baobab boom in het noordelijke gedeelte van Zuid Afrika. Wat een gigantische boom. Ongeveer 45meter in omtrek met takken van 2 meter doorsnee. In de avond nog een gezamenlijk diner bij Robert en Rachel gehad met de oudsten en de dominee van de kerk.

Maandag 6 oktober 2014

Na weer een uitgebreid ontbijt bij onze gastgezinnen moesten we toch verder met onze reis. Met vochtige ogen hebben we afscheid genomen van deze zeer hartelijke gezinnen, en op weg naar Phalaborwa. Een hele mooie rit door een echt Afrikaans landschap met afwisselende natuur, dorpje en stalletjes langs de weg. Na aankomst in onze Lodge die gelegen is in de Bush hebben we direct een nacht safari geboekt in het Krugerpark. Wat een Adrenaline shock is dat. Geweeeeeeeldig om dit mee te maken. Rijden in het donker door de Bush met schijnwerpers met ons alle op zoek naar het wild. Bij rode ogen zijn het vlees etende dieren en groene ogen plant etende dieren. We hebben de Olifant, Buffel, Giraffe, en diversen andere dieren gespot. Stijf van de adrenaline gingen we na 4 uur gamedrive weer terug naar onze Lodge waar we toch moeite hadden om direct in slaap te komen.

Onze “dagelijkse “rubriek: Wij leren Zuid – Afrikaans:

Vleester -------------Fluisteren
Slaghuis ------------- Slagerij
Dientjie -------------- Politie

Liefs en groeten van ons vieren!

• 07 Oktober 2014 - 19:50

Mozes:

Ha reizigers, het ziet er geweldig uit! Leuk om zo met jullie mee te kezen en even weg te dromen, ga lekker door met genieten!

• 07 Oktober 2014 - 20:20

Marianne:

Wat leuk zo'n gedetailleerd verslag. Wij zitten bij de kachel en genieten mee!
    Liefs uit Goudriaan

• 07 Oktober 2014 - 20:27

Marco En Familie:

Wauw wat ongelooflijk gaaf! Mooie foto's ook zeg! Heerlijk om te lezen en te zien dat jullie zo genieten. We leven met jullie met jullie mee en fijn weer wat gehoord te hebben! Hele dikke kus van ons en vooral van de klein kinderen. We laten ze morgen alle foto weer zien. Xxx

• 07 Oktober 2014 - 20:49

Gerda:

Wat een mooie foto's zeg! En wat hebben jullie een deftige en kleurige rok aan, was dat jullie kerktenue?
    Geniet maar van de mooie tij. Liefs van ons xxx

• 07 Oktober 2014 - 21:22

Joke & Dick:

Lieve vrienden,

Wat beleven jullie veel, mooi om een kerkdienst daar mee te maken.
    Nog heel veel plezier geniet er van. Leuke foto's.

Groetjes van dick joke.

• 07 Oktober 2014 - 21:35

Henk En Margo:

Wat een mooi verhaal, heerlijk om te zien en te lezen.Ennuh....dit is pas het begin, he!! Bedankt voor jullie verhaal..In Venda waren ze wel blij met jullie, denk ik.Prachtig om mee te maken zo'n kerkdienst.

warme groet uit Lelystad

• 07 Oktober 2014 - 22:11

Arie En Jannie:

lieve luitjes hier even een berichtje uit schoonhoven het ziet er weer geweldig uit wij kunnen deze dieren alleen vanuit de dierentuin en de tv wij hopen dat de rest van de reis net zo verloopt zoals het nu gaat gr aenj

• 07 Oktober 2014 - 22:34

Wim En Sijnie:

Geweldig, wat een mooie reis, groetjes Sijnie en Wim

• 08 Oktober 2014 - 02:39

Martijn En Annelies:

Lieve alle vier,
    Wat fijn en super leukn weer te kunnen lezen over jullie belevenissen!
    Jullie doen en zien veel hoor! Geniet met elkaar van alles en we kijken al weer uit naar jullie volgende bericht!! Dikke kus van de van der hekjes op bali

• 08 Oktober 2014 - 09:57

Dicky En Wim:

Lieve mensen,
    Super om jullie zo te volgen, wij genieten op afstand mee xx
    D&W

• 08 Oktober 2014 - 10:54

Leni Wim:

lieve mensen'
    Fijn dat jullie zo genieten,wat een mooie foto's
    verders nog een mooie reis
    lieve groetjes leni wim

• 08 Oktober 2014 - 13:20

Aafke De Vos:

Lieve Luitjes,
    Kippevel verhalen, wat ben je dan bevoordeeld dat je bij een kerk aangesloten bent dat je zoiets moois mij mag maken. Jullie een hele goede reis toegewenst en we volgen jullie hoor!

Gr.uit Groot-Ammers