Start van onze bijzondere reis - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu Start van onze bijzondere reis - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Rens, Cora, Aartje en Theo - WaarBenJij.nu

Start van onze bijzondere reis

Door: vriendenvanSA

Blijf op de hoogte en volg Rens, Cora, Aartje en Theo

03 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Polokwane

Donderdag 2 oktober 2014

Lieve allemaal,
Vandaag file vrij aangekomen op Schiphol en wat denk je, staan we na een heerlijk ontbijtje
in de file bij het inchecken. Oorzaak ongeveer drie honderd Amerikanen, die in de verkeerde rij staan om te vertrekken naar Chicago, drie uur later dan wij .
Na ruim tien uur vliegen kwamen we aan in Johannesburg. We werden opgewacht door de chauffeur van de shuttlebus, die wel heel bedenkelijk keek naar de hoeveelheid koffers.
Maar toch heeft hij ons naar de B&B gebracht! Na een heerlijk drankje in de bar,
wat wij zelf moesten noteren in een schriftje, lekker naar ons bedje gegaan, want de wekker liep al vroeg af!

Vrijdag 3 oktober 2014

Na een heerlijk ontbijtje terug naar het vliegveld om de auto op te halen, jammer, maar daar werd ons geduld op de proef gesteld. Pas na half elf konden we onze auto ophalen, ja, welkom in Afrik !!! Alles moet nu dan ook in de relaxstand. Voordat alles geregeld was met de auto, reden we pas om half twaalf richting Pretoria, om het “Voortrekkers Monument”te bezoeken.
Maar ook nu moeten we leren eerst om links te rijden en dan om de navigatie goed in te stellen ;)
Het bezoek aan het Voortrekkers monument, was indrukwekkend. Bijzonder om de geschiedenis te zien van het ontstaan van South Africa. Ook wij als Nederlanders maken deel uit van het ontstaan van deze geschiedenis. De Hoofdstad Pretoria is vernoemd naar Edward
Pretorius een Nederlandse voortrekker.
Na Pretoria op weg naar onze tweede overnachtingplaats : Tiveka Game Lodge in Polokwana.
Heel moeilijk te vinden, maar goed, omkopen kunnen wij ook, een bewaker doet veel voor 20 Rand . Om uiteindelijk via een privé park, toch bij onze bestemming aangekomen.

Onze “dagelijkse “rubriek: Wij leren Zuid – Afrikaans:

HYSER -------------LIFT

Liefs en groeten van ons vieren!

• 03 Oktober 2014 - 21:23

Arie En Jannie:

zo zie maar weer die Hollanders kwamen overal vroeger en nu nog als je aan het eind van de reis ben hebben jullie vast nog wel een paar Hollanders gezien we horen jullie wel weer gr aenj

• 03 Oktober 2014 - 21:49

Sijnie:

Veel plezier en geniet van deze reis! Gr. Sijnie

• 03 Oktober 2014 - 21:57

Henk En Margo:

En nu maar genieten van natuur en cultuur, flora en fauna.Geweldig!! In gedachten dicht bij jullie.Ennuh....piano an, hé!!

• 03 Oktober 2014 - 22:24

Ray, Angelique, Thyz & Lotte:

Ach een vakantie is ook om te relaxen, alleen dat hebben jullie op t vliegveld moeten doen. Wel lekker dat jullie goed zijn aangekomen, nu kan mama ook even relaxen

• 04 Oktober 2014 - 01:38

Peter En Anita:

Geniet er vooral van!
    Groetjes uit Nieuwpoort

• 04 Oktober 2014 - 12:04

Gerrie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al aan het genieten zijn!
    Mooie foto's weet alleen nog niet hoe ik de foto's die op zijn kant staan moet draaien, ( wil geen stijve nek krijgen, ha ha)
    Operatie oog Evert goed gelukt, kan al alleen met leesbrilletje lezen, heel blij!
    Wens jullie met z'n viertjes een heel bijzonder weekend, liefs Evert en gerrie

• 05 Oktober 2014 - 12:14

Ada:

Super! Geniet van elkaar én dit prachtige land!

• 05 Oktober 2014 - 14:37

Anne En Annemiek:

oke veel plezier daar
    en o ja hebben julli broodkruimels gestrooid naar tiveka game lodge want dat is namelijk ook onze overnachtings lodge kan ik het gemakkelijk vinden

• 06 Oktober 2014 - 21:39

Arina:

veel plezier en genieten daar (doen wij het hier in de fruitpluk ook;))